Vi hjälper er

Ni får egen kontaktperson som hjälper Er med kostnadsfri värdering, och vi köper gärna bohaget, ombesörjer eventuella auktioner, samarbetar med mäklare, kör bort bråte, städar och snyggar till inför försäljning, flyttstädar och hjälper Er med alla frågor kring bohag tills uppdraget är slutfört.

Vi kommer ut till Er för att se över vilka behov ni har och offererar efter vårt besök.

Kontakta oss här för en kostnadsfri konsultation

 

Du och familjen har hamnat i en del av livet som innebär stor sorg för er alla, samtidigt kommer många måsten under den tuffa perioden. Vi på Kassaskrinet vill börja med att beklaga sorgen samt lämna information kring arbetet som medföljer. De flesta utav oss har ett komplett bohag, ett dödsbo har massor av tillhörigheter, dessa skall hanteras på bästa sätt med största respekt. Kassaskrinet arbetar med tömning av delar eller hela bohag. Vi har ett fint samarbete med det högt betygsatta städföretaget Familjetid, och har en egen värderingsman: den mycket erfarne Joakim Bengtsson (även känd från antikrundan). Vi hjälper dig och familjen från början till slut och tar gärna  helhetsansvar över dödsboet. 

 

  • Besök ->

    Vi kommer hem till aktuella bohaget och tillsammans med Er går vi igenom olika lösningar.

  • Offert ->

    Vi skickar en offert för dem delar som du är intresserad av att få hjälp med.

  • Utförande ->

    Efter godkänd offert så påbörjar Kassaskrinet processen med värdering, tömning och flyttstädning utifrån dom moment du beställt.

  • Avräkning

    När allt är klart görs en avräkning kring utfört arbete och eventuella försäljningar.

1 av 4

Vanliga frågor

1. Vad händer vid besöket?

Vid det bokade besöket på adressen går vi igenom behovet, det finns många funderingar och beslut som man ställs inför.
Först kommer en tanke om vad som ska stanna hos närmsta, det finns ofta saker av stort värde för er, dessa har ni förmodligen redan beslutat er om.
Sedan kommer fundering kring vilka möbler, tavlor, mattor, porslin mm som skall få lämna dödsboet och bli uppskattade av nya ägare.
Kassaskrinet tänker cirkulärt, därför önskar vi att sakerna används i framtiden av någon annan.
Vi på Kassaskrinet köper eller hämtar kostnadsfritt dödsbo för att säljas vidare, samt lämnar vissa saker till återvinning (vid farligt avfall kan det bli aktuellt för debitering).

Är man säker eller osäker på om det finns lösöre som är av större värde så erbjuder vi en väldigt uppskattad och professionell värderingsman för att avgöra vilka delar som bör lämnas till auktion.

2. Kan jag utnyttja RUT avdrag?

Om personen är vid liv där vi tömmer bohaget går det att utnyttja rutavdrag. Även anhöriga kan utnyttja rutavdraget. Saker som körs till återvinning är inte rut-berättigat.

3. Vem värderar om jag har något värdefullt?

Joakim Bengtsson, som arbetat med värderingar hela sitt yrkesverksamma liv och är även en känd profil från Antikrundan, ger trygghet för dig som behöver extra hjälp. Joakim ger även förslag på vilket auktionshus som är mest lämpat då han samarbetar med Sveriges alla auktionshus.

4. Kan ni hjälpa till att snygga till bostaden inför försäljning?

Finns det ett hus eller bostadsrätt som skall säljas erbjuder vi visningsstädning. Detta är för att underlätta försäljningen av bostaden, en ren bostad är mer attraktiv.

Ska det forslas bort saker innan fotografering hjälper vi till att tömma undan det för att skapa ett bra helhetsintryck av dödsboet, därmed stylas bostaden om för fotografering/visning.

5. Kan ni hjälpa till med mäklare?

Vi samarbetar med en del mäklare som vi även kan rekommendera. Efter tömning, fotografering, visningar och försäljning kommer behovet för flyttstädning av bostaden, Kassaskrinet hjälper även till med den om sådant behov finns.

6. Tömmer ni allt? 

Ja, om vi har överenskommelse så töms allt i bohaget. Även det som skall till återvinning. Önskar ni flyttstädning erbjuder vi även det.

6. Har ni andra tjänster?

Då vi arbetar brett med behoven har Kassaskrinet även möjlighet att erbjuda en fantastisk lokal i ett minnesmärkt hus i Landskrona, där ni kan anordna begravningsfika. Vi förstår att det är mycket att tänka på och därför hyser vi stor respekt för alla beslut som skall tas. Kassaskrinet arbetar flexibelt och är därmed anpassningsbara i processen så långt det är möjligt. Prioriteringen är att göra arbetet bakom kulisserna så att ni kan fokusera på familjens välbefinnande och finna ro att ni har någon att rådfråga eller be om hjälp. Tveka inte att kontakta oss för mer information.