
Personlig hjälp under hela processen
Ni får egen kontaktperson som hjälper Er.
Vi börjar med att boka ett möte i bostaden för kostnadsfri värdering, under mötet går vi igenom vilka behov det finns för den specifika bostaden, ska bostaden tömmas snabbt, behövs den städas inför eventuell fotografering/försäljning finns det behov av auktionshus, det är många frågor och beslut vi pratar igenom. Efter mötet sänder vi en offert till er där vi presenterar arbetet samt eventuella köp. Värdering utförs utav oss i samarbete med auktoriserade värderingsmannen Joakim Bengtsson, känd även ifrån TV-programmet Antikrundan samt Skånes Auktionsverks team. Vid bokning av städtjänster samarbetar vi med städföretaget Familjetid AB som hanterar arbete kring städning.
När offerten är godkänd, planeras arbetet in för att slutföra alla moment vi kommit överens om. Nycklar kvitteras ut utav oss och vi påbörjar arbetet. Om auktionshus eller städning är bokad via oss ser vi till att dessa leverantörer kommer in för att kunna utföra sina uppdrag. Därmed hanterar vi hela flödet och tar på oss helhetsansvaret så att du som kund inte behöver oroa dig.Finns det möjlighet att använda RUT-tjänster kommer även detta att ombesörjas.
Boka ett kostnadsfritt möte med oss. Vi kommer ut till Er för att se över vilka behov ni har samt att ni kommer få en offert efter vårt besök.
Vår process
Besök
Vi kommer hem till aktuella bohaget och tillsammans med Er går vi igenom olika lösningar.
Tömning/städning
Efter godkänd offert så påbörjar Kassaskrinet processen med tömning, värdering/försäljning och flyttstädning. Eller de moment du beställt.
Offert
Vi skickar en offert för dem delar som du är intresserad av att få hjälp utav.
Avräkning
När allt är klart görs en avräkning kring utförda jobb och eventuella försäljningar.

Det finns flertal anledningar till att våra tjänster behövs, ibland är det en flytt till mindre bostad som är orsaken till behovet då det finns önskan om att sälja av en del av bohaget, men även skänka eller ombesörja hantering av avfall. Det kan även vara en bortgång av en anhörig och därmed finns det stora delar av bohaget som behöver hanteras. Ofta kan man inte ombesörja allt själv då anhöriga är i sorg och behöver hantera sorgen, men även många praktiska saker i samband med bouppteckning och bodelning, därmed finns inte den tiden att hinna med allt. Men det finns även en annan stor och viktig anledning till att man bör ta hjälp utifrån, det är självaste värderingen. Det är inte alltid det är så enkelt att förstå vad visa saker kan ha för värde, därför finns vi som tar oss tid att besöka bostaden, se om det finns saker som inte ska hamna i en secondhand butik, saker som kanske bör auktioneras ut på ett stort Auktionshus som vänder sig till en mycket större marknad och samlare.
-
Vad händer vid besöket?Vid det bokade besöket på adressen går vi igenom behovet, det finns många funderingar och beslut som man ställs inför. Först kommer en tanke om vad som ska stanna hos närmsta, det finns ofta saker av stort värde för er, dessa har ni förmodligen redan beslutat er om. Sedan kommer fundering kring vilka möbler, tavlor, mattor, porslin mm som skall få lämna dödsboet och bli uppskattade av nya ägare. Kassaskrinet tänker cirkulärt, därför önskar vi att sakerna används i framtiden av någon annan. Vi på Kassaskrinet köper eller hämtar kostnadsfritt dödsbo för att säljas vidare, samt lämnar vissa saker till återvinning (Vid farligt avfall kan det bli aktuellt för debitering). Är man säker eller osäker på om det finns lösöre som är av större värde så erbjuder vi en väldigt uppskattad och professionell värderingsman för att avgöra vilka delar bör lämnas till auktion.
-
Kan jag utnyttja RUT avdrag?Om personen är vid liv där vi tömmer bohaget går det att utnyttja RUT avdrag. Saker som körs till soptippen är inte RUT berättigade.
-
Vem värderar om jag har något värdefullt?Joakim Bengtsson som arbetat med värderingar hela sitt yrkesverksamma liv och är även en känd profil från Antikrundan ger trygghet för dig som behöver extra hjälp. Joakim ger förslag även på vilket auktionshus är mest lämpade då han samarbetar med Sveriges alla auktionshus.
-
Kan ni hjälpa till att snygga till bostaden inför försäljning?Finns det ett hus eller bostadsrätt som skall säljas erbjuder vi visningsstädning. Detta är för att underlätta försäljningen av bostaden, ren bostad är mer attraktiv. Ska det forslas bort saker innan fotografering hjälper vi till att tömma undan det för att skapa ett bra helhetsintryck av dödsboet, därmed stylas bostaden om för fotografering/visning.
-
Kan ni hjälpa till med mäklare?Vi samarbetar med en del mäklare som vi även kan rekommendera. Efter tömning, fotografering, visningar och försäljning kommer behovet för flyttstädning av bostaden, Familjetid hjälper även till med den om sådant behov finns.
-
Tömmer ni allt?Jag om vi har överenskommelse så töms allt i bohaget. Även det som skall till soptippen. Önskar ni även flyttstädning erbjuder vi även det.
-
Har ni andra tjänster?Då vi arbetar brett med behoven har Kassaskrinet även möjlighet att erbjuda en fantastisk lokal i ett minnesmärkt hus i Landskrona, här kan ni anordna begravningsfika. Vi förstår att det är mycket att tänka på och därför hyser vi stor respekt för alla beslut som skall tas. Kassaskrient arbetar flexibelt och därmed är anpassningsbara i processen så långt det är möjligt. Prioriteringen är att göra arbetet bakom kulisserna så att ni kan fokusera på Familjens välbefinnande och finna ro att ni har någon att rådfråga eller be om hjälp.Tveka inte att kontakta oss för mer information.