top of page
  • TikTok
  • Black Facebook Icon
  • Black Instagram Icon

Personlig hjälp under hela processen

Ni får egen kontaktperson som hjälper Er.

Vi börjar med att boka ett möte i bostaden för kostnadsfri värdering, under mötet går vi igenom vilka behov det finns för den specifika bostaden, ska bostaden tömmas snabbt, behövs den städas inför eventuell fotografering/försäljning finns det behov av auktionshus, det är många frågor och beslut vi pratar igenom. Efter mötet sänder vi en offert till er där vi presenterar arbetet samt eventuella köp. Värdering utförs utav oss i samarbete med auktoriserade värderingsmannen Joakim Bengtsson, känd även ifrån TV-programmet Antikrundan samt Skånes Auktionsverks team. Vid bokning av städtjänster samarbetar vi med städföretaget Familjetid AB som hanterar arbete kring städning.

 

När offerten är godkänd, planeras arbetet in för att slutföra alla moment vi kommit överens om. Nycklar kvitteras ut utav oss och vi påbörjar arbetet. Om auktionshus eller städning är bokad via oss ser vi till att dessa leverantörer kommer in för att kunna utföra sina uppdrag. Därmed hanterar vi hela flödet och tar på oss helhetsansvaret så att du som kund inte behöver oroa dig.Finns det möjlighet att använda RUT-tjänster kommer även detta att ombesörjas.

Boka ett kostnadsfritt möte med oss. Vi kommer ut till Er för att se över vilka behov ni har samt att ni kommer få en offert efter vårt besök.

Vår process

Besök

Vi kommer hem till aktuella bohaget och tillsammans med Er går vi igenom olika lösningar.

Tömning/städning

Efter godkänd offert så påbörjar Kassaskrinet processen med tömning, värdering/försäljning och flyttstädning. Eller de moment du beställt.

Offert

Vi skickar en offert för dem delar som du är intresserad av att få hjälp utav. 

Avräkning

När allt är klart görs en avräkning kring utförda jobb och eventuella försäljningar. 

Det finns flertal anledningar till att våra tjänster behövs, ibland är det en flytt till mindre bostad som är orsaken till behovet då det finns önskan om att sälja av en del av bohaget, men även skänka eller ombesörja hantering av avfall. Det kan även vara en bortgång av en anhörig och därmed finns det stora delar av bohaget som behöver hanteras. Ofta kan man inte ombesörja allt själv då anhöriga är i sorg och behöver hantera sorgen, men även många praktiska saker i samband med bouppteckning och bodelning, därmed finns inte den tiden att hinna med allt. Men det finns även en annan stor och viktig anledning till att man bör ta hjälp utifrån, det är självaste värderingen. Det är inte alltid det är så enkelt att förstå vad visa saker kan ha för värde, därför finns vi som tar oss tid att besöka bostaden, se om det finns saker som inte ska hamna i en secondhand butik, saker som kanske bör auktioneras ut på ett stort Auktionshus som vänder sig till en mycket större marknad och samlare.

Vanliga frågor

  • 01
  • 02
  • 03
  • 04
  • 05
  • 06
  • 07
Kassaskrinet logotyp

Telefon

Epost

Butikens öppettider:

0418-101 60

Torsdagar:

11:00 - 18:00

Adress:

Industrigatan 68, Landskrona

Söndagar:

11:00 - 15:00

Växelns öppettider:

Månadag - Fredag: 08:00 - 15:00

Sociala medier

  • TikTok
  • Facebook
  • Instagram
bottom of page